Dat kan een aantal redenen hebben. De inhoud van de mail kan een bepaalde trigger geven waardoor de mail een hoge spamscore heeft, maar het kan ook aan de zogenaamde DKIM signature liggen.
Doordat de mail in het geval van een mailinglijst meerdere keren door onze mailserver heen gaat, worden er meerdere DKIM signatures aan de mail toegevoegd. De eerste DKIM signature (als de eigenaar van de mailinglijst een mail stuurt naar het mailinglijst adres) zal niet meer correct zijn, doordat meestal het onderwerp van de mail wordt aangepast door de mailinglijst software. Aangezien de DKIM signature ook over het onderwerp wordt berekend, zal die DKIM dus niet meer kloppen.
Om dit op te lossen, kan de mailinglijst software in DirectAdmin de "opdracht" meegeven om de eerste DKIM te verwijderen. Dit kan gedaan worden in DirectAdmin bij de settings van de betreffende mailinglijst. Onderaan het settings scherm van de mailinglijst moet het volgende worden toegevoegd aan het Message headers veld:
X-Dkim-Remove: Yes
Dit geeft onze mailservers de opdracht om de eerste DKIM header uit de mail te verwijderen en een nieuwe te berekenen over de aangepast mail die naar de ontvangers van de mailinglijst gestuurd wordt.
0 Opmerkingen