bHosted

Welkom bij de bHosted.nl helpdesk pagina's met uitleg over onze diensten.

 

Instellingen zoals voor het plaatsen van website bestanden op de server kan je nalezen in het controle paneel op mijn.bhosted.nl. Deze zijn afhankelijk op welke server je account staat.

Hoe werkt automatische incasso bij bHosted.nl?

Sinds de invoering van SEPA incasso, moet de incasso batch 7 dagen van te voren ingeleverd worden bij de bank. De batch die rond de 15e van de maand wordt uitgevoerd, moet dus rond de 8e van de maand worden aangeleverd. Het volledige bedrag van de incasso batch wordt altijd op onze rekening bijgeschreven door de bank.

Individuele incasso's die niet lukken worden die zelfde dag of enkele dagen later weer afgeschreven van onze rekening. Aan deze storneringen wordt een code gehangen welke een indicatie geeft van de reden van stornering, maar exacte details ontbreken. Een niet gelukte incasso (actief gestorneerd door de klant, of door de bank vanwege te weinig saldo, of om een technische reden) noemen wij altijd een stornering. Het kan dus zijn dat het bedrag nooit is afgeschreven als de bank de incasso op voorhand weigert uit te voeren.

Op het moment dat de incasso batch in zijn geheel wordt bijgeschreven, wordt een e-mail naar de klant gestuurd dat de factuur betaald is. Daar staat bij dat dit onder voorbehoud van stornering is. Als de incasso niet lukt om wat voor reden dan ook, dan wordt hier wederom een e-mail over toegestuurd dat de betreffende factuur weer open staat omdat deze gestorneerd is. Dit kan dus de zelfde dag al zijn, maar ook pas enkele dagen later. Hierbij wordt niet vermeld wat de reden van stornering is, aangezien we daar een indicatie van hebben gekregen van de bank.

Als de code van de stornering aangeeft dat het een "tijdelijke" fout is, dan wordt de incasso na 14 dagen nogmaals geprobeerd.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 1 van 2

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.