bHosted

Welkom bij de bHosted.nl helpdesk pagina's met uitleg over onze diensten. Vanwege de overstap naar dit helpdesk systeem zijn nog niet alle artikelen overgezet.

Aanpassen e-mailservers in Outlook 2016 voor Windows

Volgen

Dit is de beschrijving hoe de e-mailservers voor een e-mail adres dat door bHosted.nl gehost wordt, aangepast moeten worden binnen Outlook 2016 voor Windows. Deze instellingen zijn niet van toepassing als er gebruik wordt gemaakt van Office 365.

Let op: Hoewel bHosted.nl de onderstaande aanpassing heeft getest, wordt geadviseerd om voor het aanpassen een backup van uw e-mails te maken.

In schuinschrift de namen van velden of knoppen, in vet wat er ingevuld moet worden. Er is in deze beschrijving uitgegaan van een recente Nederlandse versie van Outlook 2016.

  1. Klik in het hoofdscherm van Outlook 2016 linksboven op Bestand
  2. Klik op de grote knop Accountinstellingen en kies in het menu dat verschijnt voor Accountinstellingen... Het scherm Accountinstellingen verschijnt
  3. Klik op het tabblad E-mail en dubbel klik in de kolom Naam op de regel met het e-mail adres dat gewijzigd moet worden. Het scherm Account wijzigen verschijnt
  4. Indien in het veld Type account als type IMAP is ingesteld, dan moet in het veld Server voor inkomende e-mail imap.bhosted.nl ingevuld worden.
  5. Indien in het veld Type account als type POP3 is ingesteld, dan moet in het veld Server voor inkomende e-mail pop3.bhosted.nl ingevuld worden.
  6. In het veld Server voor uitgaande e-mail (SMTP) moet smtp.bhosted.nl ingevuld worden.
  7. Klik op Volgende om de wijzigingen te bevestigen. De wijzigingen worden automatisch getest of deze correct zijn.

Neem contact op met de helpdesk indien u niet zeker bent of u de juiste wijzigingen gemaakt hebt.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.