bHosted

Welkom bij de bHosted.nl helpdesk pagina's met uitleg over onze diensten. Vanwege de overstap naar dit helpdesk systeem zijn nog niet alle artikelen overgezet.

Aanpassen e-mailservers op een iPhone of iPad

Volgen

Dit is de beschrijving hoe de e-mailservers voor een e-mailadres dat door bHosted.nl gehost wordt, aangepast moeten worden op een iPhone of iPad. Deze instellingen zijn niet van toepassing als er gebruik wordt gemaakt van Office 365.

Let op: Hoewel bHosted.nl de onderstaande aanpassing heeft getest, wordt geadviseerd om voor het aanpassen een backup van uw e-mails te maken.

In schuinschrift de namen van velden of knoppen, in vet wat er ingevuld moet worden. Er is in deze beschrijving uitgegaan van een recente Nederlansde versie van iOS.

  1. Ga naar Instellingen 
  2. Ga naar Mail, Contacten, Agenda
  3. Kies het e-mail adres dat bij bHosted.nl is onder gebracht
  4. Tik op het e-mail adres achter Account
  5. Indien er bovenaan IMAP-Accountgegevens staat, vul dan onder het kopje Server inkomende post achter Hostnaam de volgende servernaam in: imap.bhosted.nl
  6. Indien er bovenaan POP3-Accountgegevens staat, vul dan onder het kopje Server inkomende post achter Hostnaam de volgende servernaam in: pop3.bhosted.nl
  7. Scroll naar beneden (als het nodig is) en tik op de servernaam achter SMTP onder het kopje Server uitgaande post
  8. Tik op Aan onder het kopje Hoofdserver
  9. Wijzig onder het kopje Server voor uitgaande post achter Hostnaam smtp.bhosted.nl in
  10. Druk rechtsboven op Gereed
  11. Druk linksboven op Account
  12. Druk rechtsboven op Gereed
  13. Druk linksboven op Mail...
  14. Druk rechtsboven op Terug

Hiermee is de aanpassing afgerond en wordt er gebruik gemaakt van de nieuwe e-mail ongeving van bHosted.nl.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.