bHosted

Welkom bij de bHosted.nl helpdesk pagina's met uitleg over onze diensten. Vanwege de overstap naar dit helpdesk systeem zijn nog niet alle artikelen overgezet.

Hoe voorkom ik de melding "More then 10 bounced messages from <afzender> in last hour: please try again later" ?

Volgen

De bHosted.nl mailservers controleren of er niet te veel bounce berichten gemaakt worden. Dit wordt gecontroleerd per afzender adres. Als er meer dan 10 bounce berichten binnen 1 uur gevonden worden van 1 afzender, dan wordt de e-mail van de betreffende afzender tijdelijk geblokkeerd. Dit is om te voorkomen dat de IP reputatie verslechterd. Als reputatie van IP adressen verslechterd, dan weigeren de ontvangen mailservers geen mails meer van de bHosted.nl mailservers of de e-mails worden sneller als spam aangemerkt.

Veel bounces komen voornamelijk voor bij het versturen van een mailing waarop veel e-mail adressen staan die niet (meer) functioneren. Om toch de mailing te kunnen versturen kan contact opgenomen worden met de helpdesk. Dan wordt het afzender adres op een speciale lijst gezet, zodat de mailing over een apart IP adres naar buiten gestuurd wordt. De volgende dag wordt dan automatisch een e-mail toegestuurd met daarop alle mails die gebounced zijn. Met behulp van die lijst kan de mailinglijst opgeschoond worden.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 1 van 1

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.